onsdag 20 februari 2013

Saker man gör

Idag har jag under eftermiddagen och kvällen...
suttit i en svettig fäktningslokal och känt mig märkligt hemma,
åkt buss till lilla Essingen och köpt ett bättre begagnade  - men något för små - slalompjäxor,
hittat drömskåpet till landet (tack, Kajsa!) efter att ha sörjt gula Billy i ett år.

Nu stressar jag inför fjällen eftersom det ska...
letas reda på undangömda underställ,
packas hjälmar och goggles och borttappade skidstrumpor,
lagas tre middagar och tänkas ut tre luncher att tas med,
laddas ner spotifyspellistor och spel.





 

4 kommentarer:

Sandra sa...

Så sjukt snyggt skåp!

Anonym sa...

Snälla berätta vad det är för skåp! Jag har först sörjt att jag aldrig kommer att få ett National Geografic-skåp och därefter att jag missade chansen till "kopian" Billy.
(och varför inte recept på canellonin när jag ändå är i farten)
Tack på förhand!

Tjockalocka sa...

Ja men det är ju IKEAs nya Stockholmskollektion som släpps 1 april! Kolla deras sida på Facebook: Ikea Fans Sweden så hittar du alla bilder! Fantastiskt!

Canellonin: Hyvla zucchini på längden. Ta färska pastaplattor, bred på philadelphia, ett par zucciniskivor och skinka. Rulla ihop till rullar, lägg i form, häll på god tomatsås och riven ost. Gratinera! :-)

Anonym sa...

Jamen! Förträffligt! Och tack för recept.